

Stap 1
De bemiddelaar informeert potentiële kopers zoals u, zonder enige vorm van interpretatie over de voor- en nadelen van grondaankopen en geeft nadere informatie over de aangeboden grondpositie. In eerste instantie zal de bemiddelaar u telefonisch en met behulp van het internet zo goed mogelijk informeren over de aangeboden grondpositie. Indien u geïnteresseerd bent, komt één van de buitendienstmedewerkers van de bemiddelaar bij u langs om verdere toelichting te geven over het perceel, de overeenkomst en aanverwante zaken. Dat kan zijn bij u thuis, op kantoor of op een andere locatie zoals bijvoorbeeld bij de aangeboden grondpositie.
Als u tot een weloverwogen aankoopbeslissing bent gekomen, tekent u de koop-verkoop-overeenkomst en het document genaamd ‘Weet wat u doet!’. De bemiddelaar levert deze documenten vervolgens aan bij ons.
Stap 2
Stap 3
De notaris maakt alle benodigde stukken voor de overdracht op, zoals de (concept-)akte van levering en de nota van afrekening en stuurt deze naar u.
Het notariaat ontvangt u bij voorkeur het liefst persoonlijk op het notariskantoor voor transport.
Stap 4
Stap 5
Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. Als u cultuurgrond koopt, doet de notaris bij het Kadaster onderzoek of wij de betreffende aankoop conform het gestelde in de koop-verkoop-overeenkomst aan u kan leveren. Na het passeren van de akte meldt de notaris bij het Kadaster dat u eigenaar bent geworden. Het Kadaster verwerkt deze informatie binnen één werkdag. Nadat het Kadaster u heeft ingeschreven als nieuwe eigenaar controleert de notaris of deze inschrijving juist gebeurd is. Pas als dit het geval is, betaalt de notaris de door u betaalde koopsom door aan ons.